• Log ind
    Log ind

    Brugernavn eller adgangskode er forkert
  • Abonnement
  • Om Fonde.dk
  • HJÆLP
  • Kontakt
Log ind
Abonnement
Om Fonde.dk
Kontakt
Forside
Fonde
E-Learning
Nyheder
Events

Adgangskode ændret!

Adgangskode nulstillet!

Glemt adgangskode?

Indtast din mailadresse for at modtage et link til nulstilling af din adgangskode.

Du kan nu logge ind med din nye adgangskode. Hvis du ikke kan logge ind, så kan det skyldes at du skal slette din cache. Alternativt kan du prøve en anden browser.

Vi har sendt dig en e-mail med et link til nulstilling af din adgangskode.

Forside

Fonde

E-bibliotek

Nyheder

Events

Podcast
Fundraising i Danmark
Fonde.dk anbefaler
Rapporter og udgivelser
Fundraising
Fundraising strategier
Fundraising jura
Privat funding
EU funding
Sponsering
Crowdfunding
Idéudvikling
Evaluering
Udgivelser om fonde
Håndbog i fundraising
Legatsøgning for studerende
Legatartikler
Skabeloner
Budget- og finansieringsplaner
Strategi- og analyseværktøjer
Interessetilkendegivelser
Tids- og aktivitetsplaner
Idé- og projektbeskrivelser
Motiverede følgebreve
Fundraising logbøger
Tjeklister
Legatmateriale til studerende

Strategi- og-analyseværktøjer

Antal pr. side

For at hjælpe dig godt i gang med fundraising har vi på denne side samlet en række forskellige skabeloner, som alle er redigerbare i enten Word eller Excel format. Skabelonerne er især anvendelige, når du søger fonde og puljer, som ikke selv har faste retningslinjer eller skabeloner (fx et budget). Brug skabelonerne som inspiration og tilpas dem til dit eget projekt.

Søg ud fra dato

til

Forandringsteori

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

Forandringsteori er en teori om, hvordan projektet skaber den tilstræbte forandring for projektets målgrupper. Forandringsteorien tager udgangspunkt i en given problemstilling. Herefter arbejder man sig typisk bagud fra det scenarie, man ønsker på langt sigt. Ofte arbejdes der med en skematisk model som denne.

Fundraising strategi (handlingsplan)

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

Handlingsplanen er en vigtig del af fundraising strategien. Mens selve strategien typisk er flerårig, så giver handlingsplanen et overblik over milepæle og/eller succeskriterier for første års indsats. Det anbefales, at der anvendes SMART-mål i handlingsplanen (specifikke, målbare, accepterede, realistiske og tidsafgrænsede).

Fundraising strategi (simpel)

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

Denne skabelon giver forslag til 5 stærke punkter i en fundraising strategi. Skabelonen er god at anvende, hvis du aldrig har lavet en fundraising strategi før og besvarer: Hvad vil vi med fundraising? Hvad har vi af ressourcer? Hvilke støttekilder satser vi på? Strategien har endvidere fokus på handlingsplaner og evaluering.

Guide til SMART-mål

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

En måde at skabe klare mål eller kvalificere eksisterende mål på er at anvende SMART modellen, der er et udbredt og enkelt projektredskab. SMART-modellen er et akronym for og arbejder ud fra, at et mål skal være specifikt, målbart, accepteret, realistisk og tidsafgrænset. Se eksempler på SMART-mål i denne skabelon.

Interessentanalyse

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

Formålet med en interessentanalyse er, at få ekspliciteret hvem der er projektets interessenter, hvilken betydning de har for projektet, og hvordan de skal håndteres. I denne skabelon kan du identificere interessenter og indplacere dem i et koordinalsystem ud fra deres indflydelse og vigtigheden af deres aktive medvirken.

Punkter i fundraising strategien

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

Denne skabelon giver forslag til, hvilke punkter du kan have med i fundraising strategien. Der er i alt 10 punkter med underliggende spørgsmål. Husk, at det er udelukkende dig der bestemmer, hvilke punkter strategien skal indeholde og hvor meget den skal fylde. Et godt råd er at tænke strategien i et 2-3 årigt perspektiv.

SWOT-analyse

  5. januar 2019         Strategi- og analyseværktøjer

SWOT-analysen sætter fokus på både interne og eksterne forhold på organisations- eller projektniveau. SWOT-analysen giver et hurtigt overblik over projektets bæredygtighed. STÆRKE og SVAGE sider er interne, dvs. forhold, som I har mulighed for at påvirke. MULIGHEDER og TRUSLER er eksterne, dvs. vilkår I bør forholde jer til.

1

Test

FORNY ABONNEMENT
  • Om Fonde.dk
  • Betingelser
  • Cookiepolitik
  • Kontakt
  • Sitemap

Fundraiseren © 2023 Alle rettigheder forbeholdes.

Følg os på